fredag, augusti 04, 2006

Gullig lampa

Idag har jag varit duktig. Först va jag på banken å betalade min hyra (Erik, min bankkille jobbade självklart) sen va jag hemma hos mamma å pappa å städade huset så de ska va fint när dom kommer hem. Eller de va planen men den fick ja veta att Becca å Gustaf kommer hem innan dom å Sven vist ska bo hos oss/dom ikväll, så de kommer inte märkas att jag har städat... Men Carina vet iaf om de. Sen hade jag fortfarande tråkigt så jag följde med Carina å Fannie å handla på Maxi. Sen äntligen blev klockan dags å åka hem till Phylle igen. Men då upptäcker jag att dörren in till korridoren va fixad, men självklar fungerade inte min nyckel. Men Göran kom på att de ä ju i min korridor nån har haft bort så många nyklar å de gick inte å göra kopior nånting så jag måste ha två nyklar, en in i korridoren å en in till mej, kul. Å den in till korridoren ligger självklart hemma. Sen fixade Göran min kran så nu sprutar den inte överallt, woohoo, sen ska han komma tillbaka å fixa resten av mitt rum. Han va inte så förtjust i Anders som bott här tidigare som bara skitit i att allt va/gick sönder.

Nån spelar Anna på högsta volym... Men jag kan inte lokalisera vem, irri.

Sen åkte jag, Viktor å Henke till ikea å lekte. En butta vagnen å en/två åkte, sen fikade vi också och vi hade till och med en jättefin inköpslista. Vi köpte gulliga lampor, min matta, lakan och andra bra å ha grejor.

Sen skulle vi köpa färg till Henke å Viktors nya lägenhet. Dom ska måla en fondvägg, nej jag menar fönsterväggen, i båda deras rum ljusorange. Dom ä nog lite tossiga.