tisdag, oktober 17, 2006

Skitdag

Idag har jag levt med lagen om alltings jävlighet svävande över huvudet.
Det började med att jag inte kommit ihåg att söka några kurser till nästa termin. Jag är redan sen till skolan men bestämmer att jag ändå ska köpa ett kuvert å skicka in ansökan iaf, kunde ju inte skada eller hur? Sen när jag kommer upp till skolan är jag typ en halvtimme försen till lektionen så ja tänkte att jag kunde smita in på rasten å fixa en ansökan innan dess. Men hitta en studiekatalog å ansökningspapper va svårare än jag väntat mej. Fick tillslut ett av tanten i informationen som va jätte otrevlig å sa typ att de ä kört du kommer aldrig komma in de är inte ens idé att restsöka när terminen börar. Eller okej kanske inte exakt så men de va så hon menade, sur tjärring. Sen gick ja upp till vår avdelning å kollade om tentaresultatet hade kommit upp än. De hade de, jag fick rest på fråga 1+5, där rök mitt perfeckta bana med att klara alla tentor. Då bestämde jag mej att gå hem å söka in till nästa termin på internet (va tvungen å gå hem eftersom datorn i skolan inte gillar mej), sen va jag ganska irriterad vid de här laget. När jag kommer hem går det faktiskt bra (tror ja) med min ansökning. Men direkt efter jag är klar med de så stöter jag omkull min frukost tekopp som står på golvet å allt rinner ut över mina fötter å mattan. När jag torkat mina fötter möter jag Gustava i korridoren som inte tycker att jag kan bestämma att dagen suger redan, klockan var ju bara 12, men ja hade ju varit vaken i flera fyra å en halv timme redan. Sen går dagen lite bättre och jag går till pressbyrån å lägger mitt brev på lådan å går till myrorna å hittar en fin ny kjol, lite stor men va fan lixom, men när jag skulle betala upptäcker jag att jag inte har plåmboken med mej, så går hem igen å fantastiskt nog ligger den på sängen, jag har altså inte tappat den på vägen från h&m vart jag va å fick igen 50kr för att de va ett stort hål i sömmen på min nya kjol jag köpt för några dagar sen. När ja kommer tillbaka till myrorna så finns kjolen kvar, lite tur igen, och på vägen hem svänger jag ner på sirius å hittar ett sött litet spegelbord som jag behövde, eftersom dom slängde dom svarta små borden när dom städade ur. Varför? De va den största tur jag hade på hela dagen den halvtimmen där när jag gått från skolan, utom tekoppen då. Men sen gör jag iaf det värsta, jag kokar liten, okej jävligt mycket kaffe för jag ä inte så pigg som ja borde vara för att ta i tu med allt de jag måste plugga in igen för resttentan eftersom ja inte har en blekaste om vad fråga 1 + 5 handlade om. När jag svept halva den första koppen märker jag att de smakar lite konstigt. De smakar lätt av spya. Tänker lite på vad som kan va fel men bestämmer mej för att jag bara råkat ha i för mycket pulver i kaffet så jag sveper resten av koppen. Nu börjar jag få redigt ont i magen å de smakade inte alls bra. Luktar lite på mjölken å går ut å kollar på paketet, den gick ut i fredags. Gott. Lånar lite mjölk av Fabbe å dricker upp resten av kaffet (ca 2 temuggar), blir jävligt speedad å börjar plugga. Går fin fint, tills den helvetiska ännu okända människan börjar spela den där jävla gittarmusiken om å om å om igen samma låt! Man hör gittaren ganska mycket men bara irriterande mycket av sången. Jag å Anna har börjat konspirera om hur personen med gitarren ska döden dö!
Sen resten av dagen har jag haft ont i magen å den inte alls så mumsiga smaken av kräkmjölken i munnen resten av dagen. Å nej jag tror inte de va mängden av kaffet jag hälde i mejs fel.
Sen de som va värst av allt å bidrog mest till att idag blev en dag med murphyslag, va att det ända bra eller iaf någorlunda roliga som skulle ha hänt idag inte hände. Ganska irriterande!
Åhh det va skönt att få gnälla av sig riktigt ordentligt. Vem vet imorgon kanske blir en bättre dag?